Portada > Servei de Recursos Educatius > Projectes i Serveis > Virtualització de la docència

Virtualització de la docència

El model de docència no presencial s’inscriu en el marc del model de metodologies docents.

La voluntat de virtualitzar una part de la docència ha de fer‐se manifesta en la fitxa PIN.

En el context d’una universitat presencial, les dificultats metodològiques, tecnològiques i d’estructura que es poden trobar en el procés de disseny de la docència no presencial fan plantejar la necessitat de reflexionar sobre l’acompanyament que necessita el professorat i les titulacions que vulguin dur a terme aquest procés.

Una docència a distància, en la que no hi ha contacte amb l’estudiant en l’aula, requereix unes característiques noves, potser inexistents en la docència presencial.

Estandaritzar les eines, formats i estructures entre les diferents assignatures, per tal de flexibilitzar la tasca de l’estudiant virtual;  sistematitzar el procés de comunicació i interacció professor‐estudiant i estudiant‐estudiant; o el treball diferenciat per fidelitzar l’estudiant poden ser alguns exemples d’aquestes característiques que ens poden passar per alt si treballem amb la inèrcia del que es fa de manera presencial.

En aquest context neix el model_docencia_no_presencial de la URV (Consell de govern de 16 de juliol de 2015)

Comparteix aquesta pàgina

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Switch to our mobile site